New York Day 3, 2/7

Dagen började med att vi blev avsläppta av bussen vid Wallstreet. 
Bilder från Wallstreet
På väg till Liberty Island
 
Lite dalahästar
Gift shop på Ellis Island. Under emigrationen från Sverige till Nordamerika var de många som kom hit till Ellis Island. Hamnen på ön var ankomstplatsen för många av de immigranter som kom till USA. 
På öns museum testade jag att släktforska. Kunde tyvärr inte hitta något, hade bara för- och efternamn och namnet på vilken stad min släkting kom ifrån. Fick 2000 träffar på namnet och kände inte att jag hade tiden att gå in djupare på det just då. 
 
9/11 memorial, vackert.
Av någon anledning ville inte min bild vända sig rätt så snodde en bild från nätet. Freedom Tower/One World Trade Center ligger precis jämte 9/11 minnesplats. 
 
Under taltävlingen på kvällen fick vi varningar om att det kunde vara farligt att vistas när stränder och hamnar, vi var mitt i New York och på 8:e våningen så vi hade inget att vara oroliga för. Dock hade vi lite problem när vi höll våra tal då det tjöt av sirener. Vi fick avbryta en stund men kunde börja igen efter ett tag. 
Mattis (Sverige) och Jof (Colorado)
 
 
 Taltävlingen vanns av en tjej från USA, hon tillhörde inte min grupp så visste inte vem hon var. 

Kommentera här: